Vragen
In hoeverre hebben kinderen en ouders recht op inclusief onderwijs? Waartoe zijn we verplicht?
Hoe komen we tot een inclusief beleid waar iedereen achter staat?
Hoe komt een inclusieve schoolcultuur tot stand?
Hoe flexibel kunnen we omgaan met de eindtermen en leerplannen?
In welke mate past inclusie bij onze visie en ons pedagogisch project?
bronnen
alle bronnen-
Flexibele leerwegen. Inspiratiegids voor basisonderwijs en secundair onderwijs
Vandecandelaere, M., Van den Branden, N., Juchtmans, G., Vandenbroeck, M., De Fraine, B.
-
Index voor inclusie, werken aan leren en participeren op school
Booth, T. & Ainscow, M. (2015)
-
Vol Potentieel. Krachtig lesgeven in diversiteit.
Vantieghem,W. & Van de Putte, I.
-
Waar zit het beleidsvoerend vermogen in (ver)scholen?
Vanhoof J., & Van Petegem P. (2011).
-
Cocreatief leiderschap realiseren.
Larock (2017).
-
Onderwijskwaliteit voor iedereen Praktijkgids voor kwaliteitsontwikkeling op school.
Jansegers,K. & Vanpeperstraete, L. (2012)