Vragen
Wat betekent de driehoek of piramide van het zorgcontinuum precies?
Wat kan ik als leerkracht doen met het zorgcontinuum?
Hoe komen we tot een continuüm van zorg dat past bij onze visie op zorg?
Worden we een minder goede school als meer kinderen verhoogde zorg of uitbreiding van zorg nodig hebben?
Hoe gebruiken we het zorgcontinuüm flexibel, niet alleen om ons te verantwoorden?
Leidt het onderverdelen in fasen niet tot meer labels en diagnoses?
Hoe situeren we een IAC in het zorgcontinuüm?
Hoe bewijs ik zonder al te veel papierwerk dat een leerling in aanmerking komt voor extra ondersteuning?
Wat is de meerwaarde van een sterk zorgcontinuüm en hoe versterken we het verder?
bronnen
alle bronnen-
Prodiagnostiek mee(r) met diagnostiek
Prodia
-
Groepsplan gedrag: planmatig werken aan passend onderwijs
van Overveld, K. (2016) Uitgeverij Pica